BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 21, 2010

...masalah....masalah...


ASSALAMUALAIKUM...
umm... seharian aie ni hujan an???
alhamdulillah... hujan rahmat.. hehe...
ye lah kalu dulu asyek merungut PANAS..PANAS...PANAS...
saya mengaku beberapa minggu lepas memang PANAS sgt2...
bila saya duduk sowang2.. saya pikir balik.. kenapa lah PANASZZ ssgt ea???
ummm.. mungkin ni salah satu bala yang ALLAH nak bagi kat kite an...
kalu kite tengok kat INDONESIA and negara2 lain... diowang diuji ngan GEMPA BUMI...TSUNAMI dan macam2 ag bencana alam...
umm... semoga ALLAH mengampunkan dosa2 kite semua...

klah kalu kite tengok zaman skunk ni an... KES PEMBUANGAN BAYI makin menjadi2 kan???
umm.. sedey saya tengok bayi2 tu... baru2 ni dalam paper DUA REMAJA TANAM ANAK DIOWANG...
tak tau lah ape nak jadi... salah siapa??? IBU?? BAPA?? GURU??? or DIRI SENDIRI???
skunk ni kalu kes zina... ummm.. cam dah lali dengar an??? YA ALLAH jauhkan kami dari perbuatan terkutuk itu...

kalu tengok diowang berzina tanpa segan silu... ade yang kat tepi semak samun.. ade yang kat dalam kete.. ade yang kat tempat2 peranginan... sampaikan my parents takut nak bawak saya dan adek2 pegi picnic... takut tertengok bnde yang bukan2...
kalu nak bandingkan diowang dengan binatang.. umm.. lebey kuang same jew an...
bagi saya binatang ag baek... ye lah... mane tak nye... diowang berzina kat tempat yang terbuka... cube tengok kucing... kucing kalu nak ______ die wat je kat mane2 coz die takde akal... tapi kucing ade sifat sayangkan anak2 die... die takkan buang anak die... tapi manusia... tanam.. buang dalam tong sampah... buang dalam sungai...kalu yang baek "cket" tu die letak kat masjid...
sedey tengok anak yang tak berdosa tu....
kat sini tak pasal2 diowang dapat dua dosa sekaligus...

1. DOSA BERZINA
2. DOSA BUANG ANAK

kadang2 saya tengok anak yang diowang buang sangat laaa comey... ummm.. oklah ase nyer setakat ni jew yang bley saya kongsi kan...
ade keje nak wat... nak g study plak.. sebenarnye banyak ag nak tulis... tapi bila pikir banyak ag tak study... ummm.. takpe laaa.... len kali kite bincng ag sal topik ni....



dah boley lupe sket sal bnde tu... alhamdulillah... ALLAH tolong saya dalam menghadapi masalah hati tu...
salam sayang dari saya.. dan maap kalu entry kali ni menyentuh hati sesiape yang bace...
moga kite semua sentiasa berada di bawah payungan-NYA.... AMINN..


0 kumenz...: